Author Topic: Returned from a long slumber  (Read 273 times)

Offline Elephant Graveyard

  • Not a native english speaker
  • Posts: 23
  • Discord: 마우스#3526
    • male
    • View Profile
Returned from a long slumber
« on: March 31, 2019, 09:57:44 PM »
Hello hello!  I'm Felix, and I joined here about 2 years ago when the site was a bit more new.  Sadly I got a bit wrapped up in WCARPG so I was slowly dragged away from here, but I hope to change that.  I'm a little out of place since last I was here there was a lot more clans roaming around, although I hope to figure things out slowly but surely.  I'm not sure where exactly to start, although I'm sure sooner or later I'll be pointed in the right direction.

Anyways, I hope to see you all around as I continue in my decision to roleplay here.  Perhaps I could even be given a few pointers.  I've already gathered up about 3000 bones so I'm a bit well off already.  Doesn't look like I can actually afford anything from the shop yet, although that probably won't take long for me.
Emily Hawthorn of Flintlock Lodge
Felix of The Badlands
Atticus of somewhere

About me: Male, 17, highschool senior
Has been actively roleplaying 5 years now
Plays Lioden on the side
Animation major

Offline Sheo.

  • Posts: 78
  • Reignited
    • She/Her
    • View Profile
Re: Returned from a long slumber
« Reply #1 on: April 01, 2019, 09:00:19 AM »
HEY welcome back! I’m Sheo, and I rp Sheogorath in the Badlands. It’s true we only have two groups atm, but we’re working on a third, and there are two backboards in the loner lands! The animal rps have also been moved to backboards I believe? But I have that part of BB hidden so I’m not sure lmao.

If you need bones for something, you can come ask me! I’ll send you some!

If you’re looking for a frontboard tnw group, the badlands is the “bad” group and flintlock is the “good” group.

I don’t rp in FL so I’m not sure much about them except they have pretty good activity, but if you’d like to join the BL, we accept a wide array of personalities, you don’t have to be “bad”! My character isn’t.

Hope you enjoy your stay!!
"I WAS BORN TO GLIDE!"
player of sheogorath

Offline Spookyowls

  • Administrator
  • Posts: 8276
  • [ she/her ]
  • A badge for members who were here during Bearbones' second year! Art by Hootowls. A badge for members who were here during Bearbones' first year! Art by Hootowls.
    • View Profile
Re: Returned from a long slumber
« Reply #2 on: April 01, 2019, 03:46:14 PM »
AYYY WELCOME BACK!!

I have a feeling we’ve interacted before, but if not, then my username’s Hootowls, and I’m one of the admins here!! :^0 If you have any questions, feel free to shoot me a pm or smth

And we still have clans and whatnot! They’re just backboards; we have Wilderness Rising (animals but with powers, sorta like WCARPG), and Traditional Warrior Cats (just as it sounds).

As for starting out, you're on the right track! Honestly, after an introduction thread you can kinda go wherever you want, be it creating a character and roleplaying or plotting with people. If you’re into TNW (The New World), then personally I recommend Flintlock because that’s where I am so bias, but all of the other groups do require more love! The Badlands has a bunch of cool characters, Bluestem Prairie is a pretty cool backboard, and Northstar District desperately needs the love.

I hope you have fun here, yeah!! :^0 If you need bones or smth you could also ask for some from me, but it’ll have to be from my subaccount @BRENDAN
hootowls ( /ho͞ot-ouls/ )
1.) owl city is love
2.) characters

Offline Elephant Graveyard

  • Not a native english speaker
  • Posts: 23
  • Discord: 마우스#3526
    • male
    • View Profile
Re: Returned from a long slumber
« Reply #3 on: April 01, 2019, 05:51:33 PM »
I think I should be set on bones, I do fairly enjoy working hard to earn something, but thank you for the offer!  I'll probably start off in one of the two "main" groups (it seems The Badlands and Flinklock seem to be the most popular) to get a feel for the site and the characters already around. 

As for you, Hootowls, we have actually met.  It's just been a few good years (many good years) since I've last come into contact with you.  I'm more familiar with your presence over on Feralfront (I share a name there with my old account) although we might have also met on Crittercosmos (it's been a while since that site has run so I don't honestly remember too much in terms of members from it).  Regardless where we first came into contact though, it's good to see you again!  I always appreciate meeting back up with people I've roleplayed with in the past.

Would I be able to get a rundown of the quirks for TNW groups?  Like what each one is known for?  I'm guessing The Badlands is known for having outlaws or something along those lines, but I'm not about to go assuming things so a rundown would be good for future reference of where I might think my characters will fit best.
Emily Hawthorn of Flintlock Lodge
Felix of The Badlands
Atticus of somewhere

About me: Male, 17, highschool senior
Has been actively roleplaying 5 years now
Plays Lioden on the side
Animation major

Offline Spookyowls

  • Administrator
  • Posts: 8276
  • [ she/her ]
  • A badge for members who were here during Bearbones' second year! Art by Hootowls. A badge for members who were here during Bearbones' first year! Art by Hootowls.
    • View Profile
Re: Returned from a long slumber
« Reply #4 on: April 01, 2019, 06:38:48 PM »
AYYYY that’s the spirit! If it helps, putting your bones in the bank gets you a 2% interest each day ;^| It won’t affect you too much at first, but eventually you start making bANK

OH YEAH FERALFRONT!! YEAH!! I rped Athena from ShadowClan and Freshwater from BlizzardClan there :^00 (And I’ve been on CritterCosmos, but it only lasted two seconds tbh smfncncncnvn) BUT YEAH it’s awesome to see you again!! It is really cool meeting up with old people

I may miss a thing or two but from what I know:
Flintlock Lodge has the goody-two-shoes, however not everyone there is all that goody. The leader, for example, isn’t exactly the most heroic? I love her tho. Flintlock lives in the mountains and snow, and so they’re more gucci with colder weather and whatnot. They also have a bunch of animals, such as chickens (but they’re all owned by my character pft), yaks, dogs, rabbits, etcetera!

The Badlands have the "bad guys," however lately they’ve just been kinda chilling. They’re known for being super shitty and hating Flintlock, but recently the two groups have been on neutral terms. Usually the more angsty characters go here, but innocent ones can go there, too. They’re more violent and brutal, and there’s def more spar threads than Flintlock will have. They’ve recently taken over Northstar, but I think that’s gonna end soon?
hootowls ( /ho͞ot-ouls/ )
1.) owl city is love
2.) characters

Offline Elephant Graveyard

  • Not a native english speaker
  • Posts: 23
  • Discord: 마우스#3526
    • male
    • View Profile
Re: Returned from a long slumber
« Reply #5 on: April 01, 2019, 08:17:32 PM »
THAT'S WHO IT WAS!  I was raking my mind trying to figure out the name of your blaziken based character lmao.  I knew she was in Shadowclan and made it to hp status, but I was totally blanking on her name.  I almost feel bad, considering Shadowclan was basically home base for me (My characters were Sebastian (Shadowclan and later Darkclan leader), Eden (Riverclan deputy and later Thunderclan medic), and others I'm blanking on right now because I have the worst memory when it comes to names)).  Also yeah, I don't blame you on the Crittercosmos thing, I admittedly lost interest pretty quickly as well.  The badge events were still really fun though!  I was definitely in it for the badges.

From the looks of things, it might be smart for me to try out a character in both of the "clans" you listed to get a feel for where I fit best.  What do you recommend to be the best way to bring in a character?  Like, what's going on specifically within each group that I can bring my character in through.  It would be helpful to know recent history (like you mentioned with The Badlands having taken over Northstar) so that my character(s) will blend more naturally into the idea that they were there all along.
Emily Hawthorn of Flintlock Lodge
Felix of The Badlands
Atticus of somewhere

About me: Male, 17, highschool senior
Has been actively roleplaying 5 years now
Plays Lioden on the side
Animation major

Offline Spookyowls

  • Administrator
  • Posts: 8276
  • [ she/her ]
  • A badge for members who were here during Bearbones' second year! Art by Hootowls. A badge for members who were here during Bearbones' first year! Art by Hootowls.
    • View Profile
Re: Returned from a long slumber
« Reply #6 on: April 01, 2019, 08:51:04 PM »
YEAH ATHENA ANFNCNCMMV it seems that most people who recognize me from FF are bc of her, which is?? p cool ngl. I MIGHT REMEMBER SEBASTIAN, THOUGH!! Was I around for the leadership? AND THE BADGE EVENTS I don’t remember those?? I joined CC when it was like, just made, first week or smth, but then I left like. the next day since I was too interested in FF at the time

OOO YEAH YEAH that’s cool!! UHHH Flintlock kinda has a mix of everything at the moment, but more adult and hardened characters? Maybe? But gentle, nurturing adults are also cool. As for BL, I don’t know entirely, but probably someone a bit more angsty would fit in very well? @Bryne would be better to answer this than me tho

For the history, ND has been kinda dead lately, so Badlands took it over peacefully. Flintlock and Badlands over a year ago had some problems, such as Badlands harming/kidnapping Flintlock members and trying to set the lodge on fire and then a raid skfncncn but rn they’re neutral because Hayley and Catslyst don’t want fights or w/e.

In Flintlock there’s a whole new rule about everyone 13+ having to carry guns due to Hayley’s husband getting rekt by a bear, and a bunch of other strict rules amcncn. I. have 0 clue about Badlands since I’m not in it, but Bryne can give ya the deets
hootowls ( /ho͞ot-ouls/ )
1.) owl city is love
2.) characters

Offline Brynestick

  • Senior Moderator
  • Posts: 12851
    • She/Her
  • A badge for members who were here during Bearbones' second year! Art by Hootowls. A badge for members who were here during Bearbones' first year! Art by Hootowls.
    • View Profile
Re: Returned from a long slumber
« Reply #7 on: April 01, 2019, 10:20:23 PM »
*electric slides in here*
hello hello hello welcome back to bb! I'm Bryne but you might know me as Pyre (burningpyre) I was in. a lot of places on ff and I def saw your name around

anyway lately BL has been mostly chilling! A lot of the conflict comes internally because we're a big melting pot of all different personalities and values. We've got some characters that are on the "bad" end of the spectrum, some that are "good" and some in between; Cat doesn't care too much where characters fall so long as they don't go against them. That's not to say it's entirely internal though, bc BL has indeed taken over Northstar and they have events w FL pretty regularly and right now they're talking w BP about stuff and I could not tell you how that's gonna go
if you've got any more questions about BL or TNW or the site in general I'm down to answer!
Sometimes you gotta leave that city
To love that city and start all over again
But it doesn't look so pretty
To get your hands dirty and start all over again
You gotta leave that city to love that city
Or else you might get trapped
Oh, you might get trapped